Polish (Poland)English (United Kingdom)Deutsch (DE-CH-AT)Español(Spanish Formal International)

Pobierz ulotkę

MI on Facebook

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o aktualnościach naszego Instytutu dopisz się do newslettera
Strona główna Wydarzenia Warsztaty Oferta Treningu Uważności (Mindfulness) dla Firm
Oferta Treningu Uważności (Mindfulness) dla Firm
wtorek, 24 kwietnia 2012 10:38

Oferta Treningu Uważności (Mindfulness) dla Firm

Czym jest uważność (mindfulness)?


Uważność jest to rodzaj uwagi skierowanej na chwilę obecną, w sposób intencjonalny, bez oceniania tego ,co się pojawia. Jest to zatem postrzeganie wszystkiego, co wydarza się w naszym życiu takim, jakim naprawdę jest, bez zabarwionia emocjonalnego, zniekształcania przez nasze przekonania, przeszłe doświadczenia.

Kluczowe elementy to: otwartość, ciekawość, akceptacja. Z jednej strony jest to praktyka umysłu, naukowy sposób  rozwijania świadomości pojawiających się myśli, emocji, odczuć w ciele i świadomego reagowania na wszystko co się pojawia (ale nie w sposób automatyczny, na automatycznym pilocie). Jest to nasza wrodzona zdolność, która pozwala nam być w pełni obecnym „tu i teraz” w naszym życiu, w naszej pracy. "Tu i teraz" w określony sposób, czyli z ciekawością i otwartością tego, co się pojawia.


Uważność jest rozwijana przez praktykę formalną, czyli medytację oraz przez praktykę nieformalną, czyli czynności i ćwiczenia w życiu codziennym. Liczne badania mózgu dowiodły wpływ treningu na strukturę obszarów mózgu (nowe połączenia neuronalne) związanych z lepszą pamięcią, koncentracją, kreatywnością i komunikacją, niższym poziomem lęku i stresu, wyższym poziomem nastroju i empatii.


Proponujemy różne formy treningu dostosowane do potrzeb firm:

  • 2-dniowy trening,
  • 4-dniowy,
  • 8-tygodniowy (składający się z 8 spotkań),
  • oraz inne moduły w zależności od potrzeb tematycznych i czasowych danej firmy

Przykładowe propozycje treningów:


1. Wprowadzenie do Uważności (2-dniowy trening)


Korzyści z dwudniowego treningu:


Część praktyczna (główna część treningu) – ok. 70%:
o Praktyczna nauka i doświadczenie różnych technik uważności
o Możliwość omówienia z trenerem własnego doświadczenia


Część teoretyczna:
o Poznanie teoretycznych podstaw uważności, jej obecnego zastosowania na świecie, korzyści z jej praktykowania oraz badań wskazujących na jej oddziaływanie na mózg i funkcjonowanie człowieka w codziennym życiu
o Zapoznanie się z teorią powstawania emocji i stresu i ich wpływu na funkcjonowanie człowieka w życiu oraz funkcji uważności w tych procesach
o Wskazówki do praktyki formalnej i nieformalnej


• Materiały dla uczestników będą zawierać informacje przekazane podczas treningu (teoria i instrukcje do praktyki)


2. 8-tygodniowy (8 spotkań) Trening Uważności ukierunkowany na Stres, Emocje i Relacje

 

Korzyści:


• Trening skupiony jest przede wszystkim na praktycznym zastosowaniu umiejętności w codziennym życiu i jej stałym rozwijaniu dzięki czemu uczestnik może na bieżąco obserwować zachodzące zmiany, konsultować je z trenerem a po zakończeniu treningu jest w stanie samodzielnie korzystać i stosować nabyte umiejętności.
• Program uczy i dostarcza narzędzi rozwijania pełnej świadomości swoich emocji, myśli i ciała oraz świadomych reakcji i zachowania w codziennych trudnych sytuacjach oraz w kontakcie z drugą osobą.
• Pomaga skutecznie radzić sobie ze stresem, z kryzysowymi sytuacjami, przeciwdziała wypaleniu zawodowemu, obniża ogólne napięcie psychofizyczne organizmu, znacznie podnosi jakość życia, zwiększa poziom pozytywnych emocji.
• Rozwija zdolności komunikacyjne, podejmowanie decyzji oraz myślenie kreatywne.
• Zwiększa wydajność w pracy.
• Praktyka uważności wpływa na obniżenie poziomu ciśnienia i poziomu hormonów stresu w organizmie, zwiększa ogólną odporność organizmu, zmniejsza ryzyko zachorowań na raka i choroby serca.
W treningu są zastosowane:
• techniki uważności takie, jak: medytacja wyciszenia, skanowanie ciała, wizualizacje, uważna joga, medytacja w marszu itp.,
• praktyka uważności w kontakcie z drugą osobą,
• praktyka uważności nieformalna w życiu codziennym.


Trening oparty jest o program MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) profesora Jona Kabata-Zinna, Insight Dialogue (interpersonal mindfulness) Gregory Kramera oraz elementy programu Chrisa Germera - NASZ PROGRAM JEST PROGRAMEM AUTORSKIM I JEDYNYM TAKIM PROGRAMEM W POLSCE.

Nasi instruktorzy szkolili się i w dalszym ciągu szkolą się w ramach profesjonalnych/nauczycielskich szkoleń.

 

Z czego składa się program?


• Z 8 spotkań warsztatowych raz w tygodniu (2,5 h),
• 1 całego dnia uważności (7 h),
• Indywidualnych konsultacji w trakcie programu jeśli jest taka potrzeba,
• Spotkania konsultacyjnego (minimum 2 tygodnie po zakończeniu programu),

W ramach programu uczestnicy są zobowiązani do codziennej formalnej praktyki w domu ok. 30-40 min przy użyciu płyty z instrukcją medytacyjną. Otrzymują  także ćwiczenia z praktyką nieformalną do zastosowania w codziennym życiu.


Zapewniamy materiały szkoleniowe, w tym płyty CD-rom z instrukcjami medytacyjnymi.


Szkolenia prowadzimy po polsku oraz po angielsku (według preferencji klienta).

Jesteśmy otwarci na propozycje warsztatów/szkoleń/treningów "szytych na miarę", czyli według potrzeby firmy/klienta.


Informacje:  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it  ,

telefon: +608 079 909 (można zostawić wiadomość SMS/prosimy nie zostawiać wiadomości na automatycznej sekretarce)


 

 

Aktualności

Warsztaty

Szkolenia

Wykłady


© 2017 The Mind Institute Wszelkie prawa zastrzeżone | Created by BlueBuoy