Polish (Poland)English (United Kingdom)Deutsch (DE-CH-AT)Español(Spanish Formal International)

Download leaflet

MI on Facebook

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o aktualnościach naszego Instytutu dopisz się do newslettera
Home

2-dniowe Intensywne Wprowadzenie do Praktyki Współczucia (Compassion) w Warszawie
22/10/2015
article thumbnail

  2-dniowe Wprowadzenie do Praktyki Współczucia (ang. Compassion) w Warszawie, 10-11 września (sobota/niedziela)   „Współczucie wobec siebie samych (ang. self-compassion) jest umiejętnością, której każdy z nas może się nauczyć, nawet osoby, które nie otrzymały zbyt wiele czułości [ ... ]


Wakacje 2016 z Praktyką Uważności oraz Współczucia
31/07/2015
article thumbnail

  (1) Wakacje z Praktyką Uważności, 18-23 lipca 2016. Prowadzenie: Julia E. Wahl oraz Eryk Ołtarzewski   (2) Wakacje z Praktyką Współczucia, 8-13 sierpnia 2016. Prowadzenie: Julia E. Wahl (1) Wakacje z Praktyką Uważności, 18-23 lipca 2016. Prowadzenie: Julia E. Wahl oraz Eryk Ołtarzewski Odosobnienie [ ... ]


8-tygodniowy Trening Uważności (Mindfulness) oparty na programie MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction)
31/07/2015
article thumbnail

  NOWE GRUPY 2016 W Warszawe i Poznaniu - informacje o nowych grupach juz wkrótce! W Szczecinie od 28 maja Informacje o Treningu w danym mieście - poniżej Opis programu - poniżej. Informacje o opłatach, sposobie zapisu - na samym dole.
Co to za program? Program uczy metod i [ ... ]


2-dniowe Intensywne Wprowadzenie do Praktyki Uważności - Warszawa
04/03/2015
article thumbnail

    2-dniowe Intensywne Wprowadzenie do Uważności (Mindfulness) TERMIN 7-8 MAJA! Warsztat, który umożliwi uczestnikom zapoznanie się z podstawowymi założeniami (część teoretyczna) oraz praktykami (część praktyczna) uważności (ang. mindfulness). Warsztat będzie przede wszystkim koncentrował [ ... ]


2-dniowe Intensywne Wprowadzenie do Praktyki Uważności - Warszawa
Wednesday, 04 March 2015 14:46

 

 

2-dniowe Intensywne Wprowadzenie do Uważności (Mindfulness)

TERMIN 7-8 MAJA!

Warsztat, który umożliwi uczestnikom zapoznanie się z podstawowymi założeniami (część teoretyczna) oraz praktykami (część praktyczna) uważności (ang. mindfulness). Warsztat będzie przede wszystkim koncentrował się na części praktycznej, żeby każdy z uczestników miał możliwość osobistego zapoznania się z uważnością.

Mindfulness, jest czasem tłumaczony w języku polskim, jako uważność, uważna obecność lub też pełnia obecności. Najczęściej cytowana definicja mindfulness określa go, jako szczególny rodzaj uwagi: świadomej, nieosądzającej i skierowanej na bieżącą chwilę (Jon Kabat-Zinn, 1990), odnosi się tym samym do doświadczenia świata, które znajduje się poza naszymi oczekiwaniami i jest rodzajem doświadczania rzeczy „takimi, jakimi są” (Ray, 2002). Jest jedną z metod stosowaną w celu lepszego radzenia sobie w sytuacjach stresowych, lękowych, obniżonego nastroju. Z wielu lat badań w tym temacie wiemy, że praktyka uważności wzmacnia system immunologiczny i buduje nowe połączenia w naszym mózgu, co bezpośrednio przekłada się na jakość naszego życia. 

Termin mindfulness odnosi się zarówno do praktyki jak i podejścia, które polega na byciu całkowicie obecnym wobec doświadczenia płynącego zarówno z zewnątrz (inni ludzie, miejsca), jak z wewnątrz (własne myśli, uczucia, doznania cielesnej) w każdej bieżącej chwili. Nie chodzi jedynie o umiejętność skoncentrowania się na danym obiekcie, odczuciu, człowieku. Chodzi o jakość bycia wobec każdego pojawiającego się zjawiska, niezależnie od tego, czym to zjawisko jest, czy wydaje nam się przyjemne, nieprzyjemne, a może nawet obojętne.

Warsztat będzie opierał się na elementach programu MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction) opracowanego przez Stress Reduction Clinic University of Massachusetts Medical School.

Warsztat jest skierowany do osób, które pragną zredukować swój poziom stresu, wyjść z automatycznego pilota, umiejętność zatrzymania się na danej chwili, zyskać lepszą jakość życia oraz nauczyć się technik kontemplacyjnych (począwszy od klasycznej medytacji) w celu zintegrowania tych praktyk z życiem codziennym.


Uważność może Ci pomóc, jeżeli np.: 

- nieustannie się zamartwiasz, nie możesz przestać myśleć o pracy, terminach
- chwilami odczuwasz bardzo duży niepokój
- masz problemy z oddychaniem, serce bije Ci jak zwariowane
- unikasz pewnych ludzi, miejsc, sytuacji, bo boisz się konfrontacji lub wydaje Ci się, że zrobisz z siebie głupka, nie podołasz trudnym sytuacjom
- masz poczucie winy lub wstydu, nieustannie się martwisz o rezultat, osiągnięcia, nie możesz sprostać swojemu perfekcjonizmowi 
- czujesz znudzenie lub/i niechęć wobec codziennych obowiązków
- ciągle denerwujesz się na siebie i innych
- masz poczucie, że nie kontrolujesz swojego życia, że jesteś niczym automat
- nie możesz się skoncentrować, czujesz się skonfundowany/a, czujesz, że utknąłeś/aś
- czujesz się zirytowany/a, niecierpliwy/a, szczególnie jeżeli inni działają wolniej od Ciebie


CENA: 400 PLN (w cenę wliczone są materiały oraz przerwy kawowe).

W razie niewystarczającej liczby uczestników, organizator zastrzega sobie prawo do odwołania warsztatu - w takim przypadku uczestnicy otrzymują zwrot całości wpłaconej kwoty. 

TERMINY:

7-8 MAJA

Sobota, 10-17, Niedziela, 10-16


Prowadzenie: Julia E. Wahl – psycholog, psychoterapeuta (szkolenie psychoterapeutyczne w nurcie integracyjnym w Manchester Institute for Psychotherapy, Manchester, Wlk. Brytania,  u Richarda Erskine’a, PhD z Institute for Integrative Psychotherapy, Nowy Jork, USA), założyciel i dyrektor The Mind Institute (www.mindinstitute.com.pl), trener uważności (mindfulness) oraz współczucia (compassion). Przeprowadziła ponad 30 edycji 8-tyg. Treningu Uważności w Warszawie, Poznaniu, Szczecinie, Toruniu oraz Gdańsku. Przez ostatnie kilka lat pracowała w Szpitalu MSW w Otwocku na Oddziale Leczenia Zaburzeń Nerwicowych, gdzie prowadziła terapię indywidualną, grupową, warsztaty na temat złości. Obecnie superwizuje się u Marii Marquardt (Katowicki Instytut Psychoterapii ) oraz Christophera Germera, PhD (Harvard Medical School). Przeprowadziła szereg warsztatów i szkoleń m.in. na temat psychoterapii, psychopatologii, radzenia sobie z emocjami, uważności oraz współczucia m.in. dla dyrektorów więzień polskich, Komendy Głównej Policji. Obecnie tworzy program wsparcia dla pacjentów onkologicznych w oparciu o podejście współczucia w ramach doktoratu na University of Derby.


Informacje i zapisy:  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it , telefon: +608 079 909 

(można zostawić wiadomość SMS/prosimy nie zostawiać wiadomości na automatycznej sekretarce), 

w godz. 10 - 18 (od pn do pt).


KROK 1. W celu zapisania się na Warsztat i rezerwacji miejsca należy wypełnić formularz rejestracjny i przesłać go na nasz adres emailowy ( This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it ).

KROK 2. Następnie należy wpłacić zaliczkę (w wysokości 150 PLN) lub całość opłaty za Warsztat (najpóźniej 2 tygodnie przed rozpoczęciem Treningu).


Numer konta:

JULIA WAHL
DERBY DE11HF, UK


Przelewy krajowe:

ING BANK ŚLĄSKI

12 1050 1559 1000 0092 1047 7411


Przelewy zagraniczne: 
IBAN PL
12 1050 1559 1000 0092 1047 7411
SWIFT CODE INGBPLPW

 

koniecznie z dopiskiem: "WARSZTAT WARSZAWA"

Wystawiamy rachunki (ze względów księgowych najpóźniej do dwóch tygodni od rozpoczęcia Warsztatu).

 

News

Workshops

Courses

Lecturers


© 2016 The Mind Institute Wszelkie prawa zastrzeżone | Created by BlueBuoy